אוק 292011
 

חלק שני: שיווק באינטרנט

כשיצא לאור הספר הראשון שלי (נובמבר 2006) האינטרנט חי ובעט כמובן, אבל נמצא עדיין בחיתוליו בכל הנוגע לאפשרויות שיווק ולאתרי נישה ספרותיים.

היום הרבה יותר קל, ולמעשה הכרחי, לעשות שיווק באמצעות האינטרנט.

אתרים

באתרים רבים תוכלו לפרסם סיפורים וקטעים פרי עטכם. זהו הצעד הראשון ליציאה מאנונימיות מוחלטת. העלו פרק ראשון מהספר שלכם או סיפור קצר, ותוכלו לקבל תגובות מגולשים. אם הספר שלכם כבר יצא לאור ציינו זאת בסוף הקטע.

במה חדשה: אתר ותיק וטוב של יוצרים במגוון תחומים, כולל פרוזה, שירה, ציור, צילום ועוד. בין הכותבים תמצאו שם גם את אתגר קרת ואמיר גוטפרוינד. אתר חובה לפרסום של החומרים שלכם, תוכלו למצוא שם גם שני סיפורים שלי מהספר הראשון.

פרוזה: אתר חדש יחסית בו ניתן לעלות סיפורים קצרים, מחזות, תסריטים ושירה.

כותבים למגירה: אתר דומה נוסף.

אלה האתרים העיקריים. אין לי ספק שבחיפוש פשוט תוכלו למצוא אתרים נוספים.

בלוג \ אתר דהמרקר קפה

פשוט, פיתחו בלוג כמו זה שלי או בתוך דהמרקר קפה וכיתבו כל מה שבא לכם לראש. זוהי דרך מצוינת ליצירת קהל קוראים ומינגלינג עם אנשים בתחום. חפשו את קהילת הספרים ואת קהילת תרבות הרוח.

פייסבוק ורשתות חברתיות

הנושא החם ביותר היום.

קודם כל פיתחו פרופיל (באמת אין לכם?!) וצרו קשר עם עמודים ואנשים מתחום הספרות. שיווק בפייסבוק הוא תורה שלמה שלא אוכל לפרוש כאן, אבל מומלץ מאוד ללמוד את המדיה הזו ולנצל את יתרונותיה הרבים. פייסבוק הוא המקום ליצור קשר עם אנשים שלא יכולתם לפגוש בעולם הפרהיסטורי של לפני פייסבוק.

קבלו דוגמא ממש מהשבוע האחרון: להפתעתי, עורך חשוב ומוכר בישראל יצר איתי קשר בעצמו והציע לי חברות. אין לי מושג איך הוא הגיע אלי ולמה ביקש להיות חבר שלי. בכל מקרה ניצלתי את ההזמדנות לספר לו על עצמי ולשלוח שני סיפורים שלי. הוא עדיין לא הגיב, וייתכן שלא יגיב לעולם, אבל את לחמי שלחתי, יום אחד אולי אמצאנו. אגב, חשוב מאוד לא להציק לחברים שלכם בפיסיבוק, כך אתם לא רק מטרידים אלא גם טורקים עבור עצמכם דלתות שיום אחד אולי יפתחו. בנושא לייקים למיניהם, אפשר לבקש בנימוס מחברים קרובים שלכם, אבל נהגו בתבונה עם חברים רחוקים ובוודאי עם אושיות בתחום הספרות.

כדאי לפתוח עמוד פייסבוק (לא פרופיל! עמוד פייסבוק המיועד לעסקים ולאומנים) ולקושש לייקים. צרו קשר עם עמודים העוסקים בתחום הספרות, השתתפו בדיונים, ומדי פעם הפנו גולשים לבלוג או לעמוד שלכם. ראו לדוגמא את עמוד הפייסבוק שלי (קישור כאן מצד ימין) והקליקו לייק (למה לא?). אני לא נוהג לעדכן אותו בקביעות או לקדם אותו באגרסיביות, אבל תוכלו ללמוד פחות או יותר על ניהול של עמוד שכזה.

אחד הדברים שיפים בפייסבוק הוא ההתפתחות הויראלית של התוכן שלכם. אתם תופתעו לא פעם ולא פעמיים מקשרים שנרקמים ברשת החברתית ותוכלו לרתום את הקשרים הלאה לקידום השם שלכם, הכתיבה שלכם, והספר שלכם.

הרבה עבודה? נכון. שיווק היא עבודה במשרה אינסופית ויש להשקיע הרבה זמן ומאמץ כדי להגיע לתוצאות. אבל חשוב ליצור נוכחות ברשת, אפילו מינימלית, להכיר ולהשתמש בכלים שנותן לנו האינטרנט. לא חייבים לעשות את הכל; עם הזמן תוכלו להחליט באיזה תחום תרצו להשקיע יותר, ומה אתם נהנים יותר לעשות. בסופו של דבר חשוב שהשיווק לא יפגע בכתיבה שלכם אלא רק יסייע לה לצאת לאור ולהגיע ליותר אנשים.

 הפוסט הבא יוקדש כולו למכירות! איך להגדיל את המכירות של הספר שלכם בחנויות הספרים ובדרכים נוספות!

  3 Responses to “שיווק פרסום ומכירות – חלק שני: שיווק באינטרנט”

  1. היי אופיר
    הפוסט בנושא שיווק מאוד מעניין
    מצפה בקוצר רוח לפוסט נוסף שתעלה בנושא. תודה,שאתה חולק את הנושא איתנו.
    לאה  

    • הי לאה,
      שמח מאוד לקרוא את התגובות שלך.
      פוסט נוסף בקרוב.
      שיהיה שבוע טוב,
      אופר

  2. היי אופיר

    מחמאות. הפוסטים שלך נהדרים , מעניינים, וכבר תרמו לי רבות. תודה.

    אשמח לקרוא עוד חומר בנושא.

    דורית

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>