המכתב לעורך

לפני שאתם שולחים את כתב היד להוצאות הספרים רצוי להוסיף מכתב המיועד לעורך הראשי ומפרט פרסומים קודמים שלכם, נתוני מכירות, תיאור קצר של כתב היד וחשיבותו. בנוסף, במידה וזה מתאים, לציין מדוע אתם חושבים שהוא ימכר היטב (את החלק הזה צריך לעשות בזהירות, בקלות אפשר להיתפס כאן כשחצנים, ואז תרד קרנכם בעיני העורך. רצוי שתציינו עובדות בלבד, למשל: אם כתב היד שלכם עוסק בצלילה, פרטו כמה אנשים בישראל הולכים ללמוד צלילה, וכמה צוללנים מקצוענים רשומים בישראל, כך יובן מאליו פוטנציאל המכירות של הספר.

אם כתב היד שלכם הוא ראיון העבודה, המכתב לעורך הוא סוג של קורות חיים ולכן אסור לזלזל בו ויש להקפיד מאוד בניסוחו, גם אם אף אחד לא יקרא אותו לעולם.

להלן המכתב שאני שלחתי לעורכים בהוצאות הספרים:

 

4.2.2011

לכבוד: [עורך ההוצאה]

הנדון: כתב היד “עירומה”

עלי: שמי אופיר עוז, משווק אינטרנט, קופירייטר וסופר. “עירומה” הוא ספרי השני.

על הספר: שלושה עשר קטעים, לכאורה מנותקים זה מזה, עוקבים אחר דמותה האמיצה והפגיעה של סילביה, וסיפור חיים צבעוני וסבוך נגלה לפנינו, ברמזים, בתמונות וברגעים.

פרסומים קודמים: ספרי הראשון “אני הורגת אותך” יצא לאור בשנת 2007 בהוצאת טרקלין של גוונים. הספר נמכר בכ- 500 עותקים וזכה לתגובות נלהבות מצד קוראים רבים, ולביקורות אוהדות של אריק גלסנר ועוזי וויל.

רב מכר סלולרי: קובץ הסיפורים “אני יוצא עם פאמלה אנדרסון” שנכלל בספרי הראשון נמכר ב- 676 עותקים והוא רב המכר הגדול ביותר של חברת “סלפר” ששיווקה בשנת 2010 ספרים רבים בסלולרי, בין השאר של הסופרים: יורם טהר-לב וגלילה רון פדר.

מקום ראשון בתחרות של עכבר העיר וסטימצקי: הקטע הראשון בספר “עירומה” זכה במקום הראשון בתחרות הסיפור הקצר של  עכבר העיר וסטימצקי לשנת 2009

מכירות הספר: בכוונתי להשתמש במיטב יכולותיי ונסיוני בתחום השיווק באינטרנט על מנת לדחוף את הספר, לחשוף אותו בפני קהל רחב ככל האפשר, ולהגדיל את מכירותיו.

“עירומה” היא יצירה רגישה, מכאיבה ומנחמת, ועם זאת פעלתנית ודינמית, אין לי ספק שהיא תמצא את דרכה לליבם של קוראים רבים.

כולי תקוה שנוכל לשתף פעולה בהוצאת הספר לאור

קריאה נעימה

אופיר עוז

 

כל הזכויות שמורות לאופיר עוז 2020©

תנאי שימוש

מדיניות פרטיות