איך לצאת לאור בחו”ל, בקטנה – פרק 3

אז אחרי שמיצינו את הדרך הקלאסית לצאת לאור בחו”ל, ואחרי שבדקנו אפשרות להוציא לאור דרך אמזון. ישנה דרך נוספת, קצת אחרת, שאני נוקט בה כבר כמה שנים, עם הרבה כשלונות, כשלונות משמחים וגם לא מעט הצלחות.

הדרך הזו היא באמצעות סיפורים קצרים. לצד כתיבת הרומנים אני ממליץ לכל כותב לכתוב גם סיפורים קצרים. זו דרך טובה, גם ליהנות מהכתיבה, גם להשלים פרויקט פרוזה משמעותי בחודש חודשיים, וגם לבחון בקלות רבה יותר איך הוא מתקבל בציבור. בציבור הכוונה, גם אצל קוראים וגם אצל תחרויות וכתבי עת.

אחרי שסיימתם סיפור קצר, כמו עם רומן, אל תמהרו לצאת איתו לאור. השאירו אותו כמה ימים במגירה. חיזרו אליו, אולי תופתעו ותשמחו שחיכיתם. כמה מסיפורי הקצרים הטובים ביותר, אלה שפורסמו בכתבי עת וזכו בפרסים, עברו תהליך ארוך של הבשלה ועריכה.

אחרי עריכה משמעותית אפשר לנסות לשלוח לכתבי עת ולתחרויות בישראל. בעולם, כמובן, יש הרבה יותר הזדמנויות והרבה יותר כתבי עת ותחרויות. יש גם הרבה יותר כותבים מוכשרים. היכונו למסע ארוך של משלוחים המתנה וקבלת סירובים, כמו עם הרומן שלכם, אבל בקצב גבוה יותר.

אם תתמידו ותלמדו את העולם הזה, יתכן שזרע אחד שזרעתם ינבוט. במשך שנים רבות פרסמתי בכבתי עת בחו”ל וזכיתי בפרסים בינלאומיים בשבעה מקרים בלבד. לא אגזים אם אומר שכ- 1% מההגשות שהגשתי בסופו של דבר פורסמו או זכו בפרס. אבל שזה קורה, זה מענג במיוחד. הנה דוגמא אחת – ככה נראיתי שכקיבלתי צ’ק (ע”ס 100$) מכתב העת Michigan Quarterly Review:

מה? לקבל כסף על פרסום סיפור?

אז כן, במקרים נדירים גם מקבלים איזשהו תגמול על פרסום סיפורים, בוודאי בזכייה בתחרויות. רק קחו בחשבון שזה מאוד נדיר.

אז איך יוצאים לאור בקטנה?

  1. קודם כל כותבים את הסיפור הכי טוב שאתם יכולים.
  2. משאירים אותו בצד וחוזרים אליו.
  3. מנסים לפרסם אותו בארץ, בכתבי עת, ושולחים לתחרויות.
  4. מתרגמים אותו (עם מתרגם טוב!) לאנגלית.
  5. אוספים רשימות של כתבי עת ותחרויות בחול. יש בלי סוף, להלן כמה לינקים לבדיקה:
  • רשימה של כתבי עת. עוד רשימה, עוד רשימה. קחו בחשבון שהסיכויים שלכם עולים בפנייה דווקא לכתבי עת פחות מפורסמים ונחשקים, אך עדיין מכובדים.
  • רשימה של תחרויות, עוד רשימה, עוד רשימה.
  • נעזרים בבלוג המצוין: https://reedsy.com
    משנסים מותניים, קוראים במדוקדק את ההנחיות ושולחים.
  • ממתינים.
  • אוספים את התשובה השליליות.
  • מקבלים תשובה חיובית ראשונה!
  • וחוזר חלילה.

כל הזכויות שמורות לאופיר עוז 2020©

תנאי שימוש

מדיניות פרטיות