איך להוציא לאור ספר בעזרת הבלוג לשבור את המגירה?

“אם הייתי מגיעה לבלוג לפני ההוצאה לאור,
הייתי חוסכת הרבה זמן וכסף.”

נאמר לי בצורה כזו או אחרת על ידי עשרות סופרים וסופרות.

שלום לכותבות ולכותבים, לסופרים ולסופרות שבדרך! הבלוג לשבור את המגירה חוגג בקרוב שלוש עשרה שנים. בבלוג ביקרו עד כה מאות אלפי אנשים שונים, ומאות סופרים (זו לא טעות) הוציאו את ספרם לאור אחרי שנעזרו בפוסטים ובסרטונים המופיעים כאן, ומצאו את ההוצאה לאור (מסורתית, עצמאית, או עצמית) המתאימה להם ביותר, במקרים רבים תוך חיסכון של זמן וכסף.

לשבור את המגירה

אני בעיצומו של תהליך כתיבת הספר – מה לעשות?

הדבר החשוב ביותר (שלצערי סופרים רבים מקלים בו ראש) הוא להגיע לשלב של חיפוש הוצאה לאור עם כתב יד במצב הטוב ביותר האפשרי. ספרי השלישי “הטוב מכל העולמות“, יצא לאור אחרי ארבע שנות כתיבה, ושמונה גרסאות, במהלכן עברתי תהליך של חוות דעת עם שלושה עורכים מנוסים. אז יכול להיות שאני משוגע או שלא תכננתי בצורה מיטבית את הכתיבה (או גם וגם), אבל המסר הוא אותו מסר: סבלנות. כתיבה היא תהליך יצירתי ארוך של שיפור מתמיד. כתיבת ספר יכולה לקחת שנים. קחו זאת בחשבון. אם אתם במהלך הכתיבה קיראו את הפוסטים בקטגוריות איך לכתוב ספר, בפוסט: עצות לכותבים ובמיוחד בסדרת הסרטונים.

סיימתי את הכתיבה – מה לעשות?

בטוחים שכתב היד שלכם מוכן לצאת לאור? חכו רגע! אל תמהרו. עברו על כתב היד לפחות עוד פעם אחת לפני המשלוח להוצאות או לפני עבודה עם עורך חיצוני. בקרו בפוסט הזה והזה.

אז מאיפה להתחיל?

בתפריט הראשי תוכלו למצוא קטגוריות ופוסטים שיכולים לעזור לכם בתהליך ההוצאה לאור, וכיצד לשפר תהליכי כתיבה. אני מציע לעבור עליהם בשיטתיות וסבלנות, חלקם אמנם ישנים ופחות רלוונטיים היום, אבל חלקם יכולים להציל אתכם מטעויות קשות. בתחתית הפוסט הזה תוכלו למצוא את הפוסטים החשובים ביותר בעיניי. 

חשוב מכך: כל הידע שצברתי במהלך עשרים השנים האחרונות ותוך כדי הוצאה לאור של שלושה ספרים, הושג באמצעות מחקר אישי, ניסיונות וכישלונות, שיחות עם עורכים, מוציאים לאור, אנשי ספרות, ובמקרים רבים גם עם קוראי הבלוג. צאו למסע המחקר שלכם. אתם המורים הטובים ביותר של עצמכם.

כתב היד שלי מוכן, נודניק! תן כבר לשבור את המגירה!

בסדר, הנה אמ;לק שהוא בעצמו לא מאוד קצר אבל חשוב. קיראו את כל הפוסטים הבאים וצאו לדרך. אני כאן לכל שאלה.

קודם כל, למי שלא מכיר את עולם ההוצאות לאור מוטב לקרוא קודם את הפוסט: הוצאות לאור – עושים סדר.
לא סגורים על הוצאה או לא בטוחים? קראו את הפוסט החשוב: איך לבחור הוצאה לאור.
לא פחות חשוב קראו את: איך לא להוציא לאור.
לפני שאתם חותמים עם ההוצאה הראשונה שמיהרה להגיש לכם הצעה: 7 הטעויות שסופרים עושים בבחירה של הוצאה לאור.

איפה הרשימה המפורסמת שלך על הוצאות ספרים מומלצות?

הנה היא: רשימה של הוצאות ספרים מומלצות.

שלחו לי חוזה הוצאה לאור – לחתום?

קודם כל ברכות! לפני החתימה על חוזה הוצאה לאור חשוב לערוך סקירה מדוקדקת ולהשוות תנאים. אם אתם בטוחים שמצאתם את ההוצאה הנכונה היעזרו בפוסט: חתימת חוזה הוצאה לאור.

יאללה, שוברים את המגירה!

בהצלחה ובאהבה גדולה,

אופיר.

כל הזכויות שמורות לאופיר עוז 2020©

תנאי שימוש

מדיניות פרטיות